måndag 8 oktober 2012

Recept: Supersallad!

En väldigt positiv sak med att ta en paus från internet var att man fick en himla massa tid över. Jag har alltid tyckt om matlagning men nu fick jag verkligen tid att leta fram recept, stöka och testa mig fram vad som smakar bäst. Med allt som tidigare skulle hinnas på en dag blev det lätt till att man lagade ett recept man kan utantill, för att slippa tänka och läa för mycket, och så tror jag det är för många - man har i stort sett samma gamla matschema vecka ut och vecka in. Men de senaste veckorna har jag ändrat på det och lärt mig en massa nytt! :-)

Här kommer receptet på en sallad som är perfekt nu när det går mot höst och man behöver en boost av antioxidanter när höstförkylningar smyger sig på.

Supersallad
Två portioner (om man inte heter Majken, då är det en)

Du behöver:
- Sallad (jag lagar min supersallad med bladspenat)
- En avokado
- En blodgrapefrukt
- En citron
- Pinjenötter
- 100g fetaost
- Kärnor från ett granatäpple

Tillagning

Skär av skalet från blodgrapefrukten och skär den sedan i bitar över en skål, så du inte går miste om saften. Skiva avokadon och blanda tillsammans med blodgrapefrukten, pressa sedan saften från citronen över blandningen. Citronsaften tar bort lite av blodgrapefruktens beska smak.
Gröp ur ditt granatäpple och blanda ner kärna och fetaosten.
Rör om och toppa sedan med pinjenötter :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.